FB Pixel
Skip to content Skip to footer

Zranění spolujezdce na motorce: Odškodněním půl milionu to nekončí

Poslední prázdninový týden roku 2020 nebyl příliš šťastný pro dvojici dlouholetých motorkářů Dana a Terezu. Při projížďce Prahou jim na křižovatce nedal přednost osobní automobil a při střetu poranil zejména paní Terezu, která jela na motorce jako spolujezdkyně. Jaké nároky na odškodnění jí vznikly a jaké budeme ještě uplatňovat?

Tereza při této dopravní nehodě utrpěla několik vážných zranění, dodnes se potýká s posttraumatickou stresovou poruchou a čeká ji ještě jedna operace špatně zhojeného kyčelního kloubu.

Klientku, se kterou nás propojil její finanční poradce, zastupujeme od samého počátku případu, a proto jsme pro ni získali zatím maximální možné pojistné plnění ve výši 500 911 Kč.

Získané odškodnění

Bolestné 126 550 Kč
Ztráta na výdělku 322 240 Kč
Ošetřovné 24 760 Kč
Náklady léčby (cestovné, léky) 17 361 Kč
Posudky lékaři 10 000 Kč
Celkem 500 911 Kč

Na příběhu paní Terezy je vidět, jak hluboce může dopravní nehoda, která na první pohled nevypadá až tak hrozivě, zasáhnout do osobního i pracovního života poškozených. Nejen, že byla rok a čtvrt v pracovní neschopnosti, ale její rekonvalescenci provázel také pobyt v lázních a časově náročné rehabilitace.

Co nás ještě čeká?

Pokud by naše klientka řešila případ sama, svěřila se nám, že vůbec neměla ponětí o nároku na finanční kompenzaci za ztížení společenského uplatnění, který budeme vyčíslovat po ustálení jejího zdravotního stavu.

Opakovaným nárokem se stane také bolestné a náklady na léčbu, protože, jak jsme prozradili výše, Terezu čeká ještě jedna – snad již závěrečná – operace.

Ve spolupráci s našimi znalci bude v rámci ztížení společenského uplatnění vyžadováno také odškodnění spojené s posttraumatickou stresovou poruchou, která poškozené ztěžuje běžný život a připravila ji o nejmilejší koníček, tedy jízdu na motorce.

Výpočet bolestného na základě metodiky Nejvyššího soudu

Metodika Nejvyššího soudu k náhradě nemajetkové újmy na zdraví přiřazuje různým typům zranění konkrétní počet bodů, které je po sečtení nutno vynásobit hodnotou jednoho bodu bolestného.

Hodnotu bodu bolestného pak doporučujeme odvozovat od jednoho procenta hrubé měsíční nominální mzdy na přepočtené počty zaměstnanců v národním hospodářství za kalendářní rok předcházející roku, v němž vznikl nárok/vznikla bolest. Zjednodušeně hovoříme o průměrné mzdě za předcházející rok.

Víte, že?

Spolujezdec, který utrpí úraz při dopravní nehodě, má vždy nárok na odškodnění z povinného ručení viníka. Je jedno, zda nehodu zavinil řidič vozidla, ve kterém spolujezdec seděl, nebo řidič jiného vozidla.

Věříme, že spravedlivé odškodnění nezaviněné dopravní nehody Tereze uleví alespoň od starostí spojených s finančním zajištěním během celé doby léčení a následně jí vykompenzuje trvalé následky, které označujeme právě jako ztížení společenského uplatnění.

Dostali jste se do podobné situace jako naše klientka? Neváhejte nás kontaktovat, jsme tu pro Vás.

Na koho se obrátit

Zaujal vás tento článek? Neváhejte nás kontaktovat

Budeme i vaším majákem ve světě financí

Vložením svého e-mailu se přihlásíte k odběru novinek nejen ze světa financí a investic.

   

Budeme i vaším majákem ve světě financí

Vložením svého e-mailu se přihlásíte k odběru novinek nejen ze světa financí a investic.